Variációk témára

A kérdés nyárbúcsúztató üzleti reggeli

2017. szeptember 29. (péntek) 900 – 1200
The Ritz-Carlton – Budapest, Erzsébet tér 9, 1051
Gondolatok a kérdezés kultúrájáról és a kultúrák közötti kérdésekről
A rendezvénysorozatról

Több szakterület összekapcsolásával szeretnénk inspirálni az erre fogékony szakembereket. Csak az asszociációs képességüket kell elhozni magukkal és mi olyan tudásról és élményről gondoskodunk, amely a gyakorlatban is megvalósuló szakmai újításokhoz, az innovatív gondolkodáshoz nyújt segítséget. A Variációkegytémára egy rendezvénysorozat amely izgalmas területekről indul, de végső soron a mindennapi munkánkra nézve fogalmaz meg értékes gondolatokat, összefüggéseket.

A szeptemberi üzleti reggeli témái

Kérdéseink önismereti vonatkozásai
Miért kérdezzünk?

Tegyünk fel egy jó kérdést!
Hogyan tudunk információhoz jutni a kérdések által?

Kérdezés a kultúrák közötti kommunikációban
Hogyan kérdeznek mások?

Előadóink


Dr. Almási Kitti

klinikai szakpszichológus


Gundel Takács Gábor

újságíró, műsorvezető,
sportriporter, kommentátor


Dr. Malota Erzsébet

egyetemi Docens,
Budapesti Corvinus Egyetem

Hogyan tudunk információhoz jutni a kérdések által?
Miért kérdezzünk?
Hogyan kérdeznek mások?
Hogyan keltsünk bizalmat a másikban a kérdéseink által?

Médiapartnereink

Program

Második üzleti reggelinken a „KÉRDÉS” fogalmát világítjuk meg, annak különleges oldalait.
Hiszünk abban, hogy a mai modern munkahelyi kultúránk alapjait érintik a következő gondolatok.

09:00 -
Érkezés, regisztráció

Villásreggeli a Ritz-Carlton éttermében, a Deak Str. Kitchen-ben

09:30 –
Köszöntő
09:45 –
Kérdéseink önismereti vonatkozásai

Hogyan tudunk bizalmat ébreszteni másokban? Mit közvetítenek a kérdezőről a kérdései? Miért kérdezzünk?

Az önismereti munka során az egyik legfontosabb tanulási lehetőség, amikor rádöbbenünk, hogy a kérdéseink leginkább rólunk szólnak. Sokszor a másik iránti érdeklődés valójában saját érdekeinknek vagy szorongásaink csökkentésének kedvez, és nem a másik emberről szól. A valódi odafordulás, a jó kérdezés egyik lényeges eleme, hogy a fókusz a másik emberen van, nem pedig magunkon. Ennek alkalmazásához önismeret, önreflexió szükséges.

Előadó: dr. Almási Kitti, klinikai szakpszichológus
10:10 –
Rövid szünet
10:15 –
Tegyünk fel egy jó kérdést!

Milyen a jó kérdés? Hogyan tudunk információhoz jutni a kérdések által? Hogyan tudunk bizalmat ébreszteni másokban?

Előadó: Gundel Takács Gábor, újságíró, műsorvezető, sportriporter, kommentátor
10:45 –
Kérdezés a kultúrák közötti kommunikációban.
Hogyan kérdeznek mások? Érdeklődés, diszkréció, udvariasság

A kultúraközi kommunikációban mind a verbális, mind a non-verbális kommunikáció során könnyen elkövethetünk kisebb-nagyobb bakikat. Az előadásban irányvonalakat villantunk fel, melyek segíthetnek eligazodni az egyes kultúrák kérdezési stílusai között, példákkal, vicces történetekkel illusztrálva az elmondottakat.

Előadó: Dr. Malota Erzsébet, Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástudományi Kar, Marketing és Média Intézet, egyetemi docens

11:30 –
A Ritz Carlton Budapest megtekintése

Helyszín

The Ritz-Carlton, Budapest

Budapest, Erzsébet tér 9, 1051

www.ritzcarlton.com/en/hotels/europe/budapest

Helyszín slider
Helyszín slider
Helyszín slider

Pillanatok az üzleti reggeliről

Szervezők és elérhetőség

Nathalie Pechacek
The Ritz-Carlton