Több szakterület összekapcsolásával szeretnénk inspirálni az erre fogékony szakembereket. Csak az asszociációs képességüket kell elhozni magukkal és mi olyan tudásról és élményről gondoskodunk, amely a gyakorlatban is megvalósuló szakmai újításokhoz, az innovatív gondolkodáshoz nyújt segítséget. A Variációkegytémára egy rendezvénysorozat amely izgalmas területekről indul, de végső soron a mindennapi munkánkra nézve fogalmaz meg értékes gondolatokat, összefüggéseket.
A szeptemberi üzleti reggeli témái
Kérdéseink önismereti vonatkozásai
Miért kérdezzünk?
Tegyünk fel egy jó kérdést!
Hogyan tudunk információhoz jutni a kérdések által?
Kérdezés a kultúrák közötti kommunikációban
Hogyan kérdeznek mások?
Előadóink
Dr. Almási Kitti
klinikai szakpszichológus
Gundel Takács Gábor
újságíró, műsorvezető, sportriporter, kommentátor
Dr. Malota Erzsébet
egyetemi Docens, Budapesti Corvinus Egyetem
Hogyan tudunk információhoz jutni a kérdések által?
Miért kérdezzünk?
Hogyan kérdeznek mások?
Hogyan keltsünk bizalmat a másikban a kérdéseink által?
Médiapartnereink
Program
Második üzleti reggelinken a „KÉRDÉS” fogalmát világítjuk meg, annak különleges oldalait.
Hiszünk abban, hogy a mai modern munkahelyi kultúránk alapjait érintik a következő gondolatok.
Villásreggeli a Ritz-Carlton éttermében, a Deak Str. Kitchen-ben
09:30 –
Köszöntő
09:45 –
Kérdéseink önismereti vonatkozásai
Hogyan tudunk bizalmat ébreszteni másokban? Mit közvetítenek a kérdezőről a kérdései? Miért kérdezzünk?
Az önismereti munka során az egyik legfontosabb tanulási lehetőség, amikor rádöbbenünk, hogy a kérdéseink leginkább rólunk szólnak. Sokszor a másik iránti érdeklődés valójában saját érdekeinknek vagy szorongásaink csökkentésének kedvez, és nem a másik emberről szól. A valódi odafordulás, a jó kérdezés egyik lényeges eleme, hogy a fókusz a másik emberen van, nem pedig magunkon. Ennek alkalmazásához önismeret, önreflexió szükséges.
Előadó: dr. Almási Kitti, klinikai szakpszichológus
10:10 –
Rövid szünet
10:15 –
Tegyünk fel egy jó kérdést!
Milyen a jó kérdés? Hogyan tudunk információhoz jutni a kérdések által? Hogyan tudunk bizalmat ébreszteni másokban?
Kérdezés a kultúrák közötti kommunikációban.
Hogyan kérdeznek mások? Érdeklődés, diszkréció, udvariasság
A kultúraközi kommunikációban mind a verbális, mind a non-verbális kommunikáció során könnyen elkövethetünk kisebb-nagyobb bakikat. Az előadásban irányvonalakat villantunk fel, melyek segíthetnek eligazodni az egyes kultúrák kérdezési stílusai között, példákkal, vicces történetekkel illusztrálva az elmondottakat.
Előadó: Dr. Malota Erzsébet, Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástudományi Kar, Marketing és Média Intézet, egyetemi docens